Všeobecné obchodní podmínky při poskytování služeb společností DM Services s.r.o.

1. Rozsah platnosti

1.1. Aktuální znění našich Všeobecných obchodních podmínek (dále
také jen „VOP“) je k dispozici na internetových stránkách
www.dmservices.cz Dodávky, plnění a nabídky společnosti DM
Services s.r.o. (dále jen „dodavatel“) se realizují výlučně na
základě těchto Všeobecných obchodních podmínek. Z tohoto
důvodu platí VOP také pro všechny budoucí obchodní vztahy, i
když s nimi strany opakovaně výslovně nevysloví souhlas.
Odchylky od těchto Všeobecných obchodních podmínek jsou
účinné jen tehdy, když je dodavatel písemně potvrdí.

2. Nabídka

2.1. Pokud není písemně sjednáno něco jiného, nabídka se podává v Korunách českých (CZK) a/nebo v jiné měně, která je v nabídce uvedena, a obsahuje všechny platné zákonné daně z přidané hodnoty a odvody, pokud není v nabídce uvedeno jinak. Nabídka je nezávazná, a pokud v ní není uvedeno něco jiného, má platnost 14 dní od okamžiku jejího podání. 2.2. Nárůst určujících cen materiálu (např. papíru, tiskových barev, materiálu k vazbě knih atd.), tak jako zvýšení mzdových nákladů na základě kolektivní smlouvy po stanovení kupní ceny, ale před vlastním vyúčtováním dodávky, opravňuje dodavatele, aby zvýšené náklady zohlednil ve vyúčtování. 2.3. Zakázky na tisk vazby V11 jsou obvykle dodávány včetně bezpečnostního lepení (dva vnitřní dvoulisty knižního bloku).2 Použití bezpečnostního lepení je výrobní postup zvyšující kvalitu a bezpečnost výrobku a je výhradně na zvážení dodavatele, zdali tento prvek zejména v návaznosti na uspořádání produktu použije či ne. Pokud dodavatel bezpečnostní lepení provádět výslovně nemá, nebo naopak výslovně má, musí objednatel uvést v parametrech zakázky, jinak je na vůli dodavatele, zda bezpečnostní lepení použije, či nikoli.

3. Uzavření smlouvy

3.1. Smlouva je uzavřena:
3.1.1. doručením písemného potvrzení realizace zakázky dodavatelem, nebo
3.1.2. podpisem smlouvy všemi smluvními stranami, nebo
3.1.3. doručením písemného potvrzení harmonogramu zakázky dodavatelem.
3.2. Jakékoliv doplnění nebo změny zakázky, včetně pokynů objednatele k realizaci zakázky se stávají platnými a účinnými až po uzavření smlouvy.

4. Změny zakázky

4.1. Dojde-li před začátkem tisku k podstatným změnám, jež se týkají rozsahu, nákladu nebo druhu papíru, tak je nutné tyto změny považovat za novou zakázku – při realizaci nové zakázky, která nahradí tu předchozí, nebudou uplatněny Podmínky pro stornování. Bude-li si objednatel přát provést podstatné změny později než 6 týdnů před plánovaným začátkem tisku, budou mu naúčtovány vzniklé vícenáklady. V případě, že nová zakázka nebude moci být realizována (např. z kapacitních důvodů či nutnosti objednat papír…), může objednatel žádat splnění původní sjednané zakázky. V případě, že nová zakázka nebude moci být realizována a objednatel nebude požadovat splnění původní zakázky, budou uplatněny Podmínky pro stornování.

5. Podmínky pro stornování

5.1. V případě, že objednatel stornuje zakázku nebo jen její část více než 6 týdnů před začátkem tisku, je povinen uhradit smluvní pokutu ve výši 10 % hodnoty stornované produkce a dále náklady, které byly již na realizaci zakázky vynaloženy (papír, apod.).
5.2. Za (částečné) stornování, popř. zrušení termínu v době do 6 týdnů před začátkem tisku je povinen objednatel uhradit dodavateli smluvní pokutu ve výši 60 % hodnoty stornované produkce a dále náklady, které již byly na realizaci zakázky vynaloženy. Dále je dodavatel oprávněn objednateli účtovat náklady za prostoje výroby, které v souvislosti se změnou plánu výroby dodavatele v důsledku částečného nebo úplného stornování vznikly

5.3. Při částečném nebo úplném stornování týden či méně před začátkem tisku je povinen objednatel uhradit dodavateli smluvní pokutu ve výši 100 % z hodnoty stornované produkce a dále náklady, které již byly na realizaci zakázky vynaloženy. Dále je dodavatel oprávněn objednateli účtovat náklady za prostoje výroby, které v souvislosti se změnou plánu výroby dodavatele v důsledku částečného nebo úplného stornování vznikly
5.4. Smluvní pokuta a náklady za prostoje výroby jsou splatné nejpozději do 14ti dnů ode dne jejich uplatnění (doručení písemné výzvy k jejich úhradě objednateli). Dodavatel zasílá písemnou výzvu k úhradě smluvní pokuty nebo nákladů za prostoje výroby prostřednictvím e-mailu ve formátu pdf na určený e-mail objednatele, případně poštou formou doporučené zásilky na adresu uvedenou objednatelem při obchodním styku a/nebo zapsanou v příslušném veřejném rejstříku podnikatelů.


6. Zkoušky a návrhy

6.1. Pokud nebude ujednáno nic jiného, náklady na provedení zkoušek a vytvoření návrhů je povinen objednatel dodavateli uhradit, i když zakázka nebyla realizována.

7. Autorské právo

7.1. Objednatel nese sám odpovědnost za rozmnožení, zpracování, změnu nebo jiné užití všech podkladů pro tisk. Objednatel je povinen nahradit dodavateli škodu, která by vyplývala z nároků třetích osob spočívající v porušení autorských práv, práv výkonných umělců, jiných průmyslových práv nebo práv na ochranu osobnosti. Za obsah (obraz a text) objednaného tiskového díla je výhradně odpovědný objednatel.

8. Poskytnutí dat

8.1. Aktuální směrnice pro vytvoření a předávání dat jsou zveřejněny
na domovské stránce dodavatele www.dmservices.cz. K uvolnění
díla do tisku zašle dodavatel objednateli ke schválení náhledový
pdf-soubor nebo insite. Dodavatel může pro schválení stanovit
přiměřenou lhůtu, po jejímž marném uplynutí se považuje návrh
za schválený. Objednatelem dodané závazné proofs (kontrolní
výtisky) nekontroluje dodavatel s ohledem na jejich obsah.
Vícenáklady (např. vyměněné stránky) budou vyúčtovány dle
nákladnosti. Veškerá odpovědnost dodavatele za chyby
způsobené poskytnutými neúplnými daty je vyloučena. To platí i v
případě, že technické údaje zakázky jsou neúplné či nesprávné.
Nedá-li objednatel k dispozici žádný závazný nátisk nebo jiný
kontrolní výtisk a ani takový si u dodavatele neobjedná, nepřebírá
dodavatel odpovědnost za správnost a řádné provedení tisku.

9. Poskytnutý materiál

9.1. Materiál poskytnutý objednatelem je nutno dodat dodavateli, který potvrdí pouze přijetí materiálu, ne však již množství a kvalitu udanou v dodacích dokumentech. V případě dodání nesprávných druhů papíru je dodavatel oprávněn odepřít převzetí dodávky (musí přitom uvést důvod). Dodavatel je zproštěn povinnosti vyzkoušet materiály dodané objednatelem pro realizaci jeho zakázky či ho předem varovat.

10. Úschova podkladů pro zakázku, tiskovin, podkladů a pomůcek pro tisk

10.1. Za cizí data, datové nosiče a jiné předměty, které si po realizaci zakázky objednatel nevyžádá zpět, nepřebírá dodavatel žádnou odpovědnost. Není povinností dodavatele, aby uchovával po provedení zakázky tiskoviny, podklady pro tisk, data a datové nosiče, tiskařské desky a zařízení, papíry atd., ledaže to bylo s objednatelem ujednáno zvlášť; v tomto případě nese objednatel náklady na uskladnění a rovněž nebezpečí zničení. Výpočet nákladů na skladování probíhá zpětně vždy za předchozí tři měsíce. Za poškození a ztrátu ručí dodavatel jen v případě úmyslu či hrubé nedbalosti.

11. Doba dodání a termíny dodání

11.1. Není-li v potvrzení o realizaci zakázky, ve smlouvě či v potvrzeném harmonogramu uvedeno něco jiného, doba dodání začíná běžet v okamžiku, když má dodavatel k dispozici všechny pracovní podklady a informace nutné k realizaci zakázky a objednatel uhradil všechny splatné platby (např. zálohy či doplatky z předchozích zakázek), nejdříve však dnem potvrzení realizace zakázky; končí dnem, kdy zboží opustí podnik dodavatele nebo je podle smlouvy připraveno k vyzvednutí.
11.2. Pevné termíny musí být výslovně písemně ujednány, ostatní sjednané termíny dodání jsou jen přibližné. Při prodlení s dodáním podkladů musí objednatel poskytnout dodavateli přiměřenou dodatečnou lhůtu. Za překročení doby dodání není dodavatel odpovědný v případě, že tato byla způsobena porušením povinnosti poskytnout součinnost ze strany objednatele nebo jím požadovanými změnami zakázky.

12. Zvýšená nebo snížená dodávka

12.1. Objednatel je povinen odebrat objednaný náklad, jehož výše se může pohybovat v rozmezí plus mínus 5 % objednaného množství (u obzvláště náročných tisků až 10 %). Objednatel bere na vědomí, že rozdíl oproti objednanému množství může vzniknout nedostatkem papírů v důsledku jeho vysoké spotřeby při nutnosti nastavení barevnosti tisku objednatelem.
12.2. Vyúčtování proběhne za sjednanou cenu za jeden kus.

13. Dodání zboží, Prodlení s převzetím

13.1. V souladu se smluvním ujednáním je objednatel povinen neprodleně převzít k odebrání připravené zboží. Dodání a předání zboží včetně přechodu nebezpečí vzniku škod na zboží probíhá za podmínek EXW Incoterms 2020. Pokud se strany dohodnou na jiných podmínkách dodání, pak je povinen objednatel neprodleně převzít zboží zaslané. Převzetí zboží ztvrdí podepsáním příslušných dokumentů. Nedostojí-li této povinnosti, považuje se dodávka za převzatou dnem, v němž mělo nastat převzetí dle sjednaných podmínek. Tímto přechází na objednatele nebezpečí nahodilé zkázy. Při prodlení s převzetím nebo při nastalé nemožnosti dodání způsobeného vyšší mocí je dodavatel oprávněn zboží uskladnit sám nebo u dopravce, a to na náklady a na nebezpečí objednatele.

14. Balení, obalový materiál a odpady

14.1. S výjimkou europalet je balení účtováno a je nevratné. Europalety, které dává dodavatel k dispozici, je nutno vrátit cestou výměny (pokud nejsou účtovány zvlášť).
14.2. Běžné odpady vzniklé např. ořezem, zůstávají ve vlastnictví dodavatele.

15. Pojištění

15.1. Pojištění škod vzniklých během dopravy zboží bude sjednáno jen na výslovné přání objednatele a na jeho náklady.

16. Platební podmínky

16.1. Pokud nebylo písemně ujednáno nic jiného, zavazuje se objednatel k úhradě vystavených faktur nejpozději do 14ti dnů od jejich odeslání. Dodavatel zasílá faktury prostřednictvím e-mailu ve formátu pdf na určený e-mail objednatele, případně poštou formou doporučené zásilky na adresu uvedenou objednatelem při obchodním styku a/nebo zapsanou v příslušném veřejném rejstříku podnikatelů. Započtení vzájemných pohledávek objednatele je vyloučeno, pokud tyto pohledávky nebyly uznány soudem či je výslovně neuznal dodavatel. U zakázek většího rozsahu budou dle odvedené práce vystaveny dílčí faktury a požadovány dílčí platby. Pokud není ujednáno nic jiného, probíhá zúčtování u novin a časopisů zásadně pro každé vydání.
16.2. Byla-li sjednána sleva, tak je její uplatnění přípustné jen tehdy, když objednatel dostál všem svým povinnostem vyplývajícím ze smluvního poměru a řádně a včas uhradil za služby, jinak ztrácí právo slevy a je povinen uhradit celou cenu bez slevy.
16.3. U bankovních převodů je považován za den uhrazení ten den, ve kterém je platba připsána na bankovní účet dodavatele. Platby prostřednictvím směnky nebo šeku nejsou akceptovány.

16.4. V případě prodlení s platbou budou účtovány úroky z prodlení ve výši 2 % měsíčně. V případě opoždění může dodavatel pověřit kancelář zabývající se inkasem pohledávek vymáháním splatných pohledávek a této předat za tímto účelem také údaje o objednateli. V tomto případě se objednatel zavazuje uhradit náklady inkasní firmy nebo advokátní kanceláře v celém rozsahu.
16.5. Pokud během trvání smluvního vztahu dojde ke zhoršení hospodářských poměrů, bonity nebo úvěrového ratingu objednatele nebo bude-li objednatel v prodlení se splatnou úhradou nebo budou-li známy jiné okolnosti, které zpochybní platební schopnost objednatele nebo ohrozí platbu ze strany objednatele, je dodavatel oprávněn požadovat platby předem a zadržet přitom ještě nedodané zboží a odepřít plnění, zkrátit lhůtu splatnosti, zesplatnit existující pohledávky nebo odstoupit od realizace zakázky. Pokud dojde k zahájení insolvenčního řízení vůči objednateli, je dodavatel oprávněn podmínit provedení zakázek a vydání zboží platbou předem.
16.6. Uznané reklamace neopravňují objednatele k nezaplacení celé částky faktury, nýbrž pouze k jejímu dobropisování nebo zápočtu na úhradu další zakázky.

17. Vlastnické právo

17.1. Pracovní pomůcky a dílčí výrobky, obzvláště raznice, datové nosiče, tiskařské desky a jim podobná tiskařská zařízení, tak jako zpracovávaná data, které dodavatel využívá k výrobě předmětu smlouvy, zůstávají ve vlastnictví dodavatele a nedochází k jejich předání nebo vydání k užívání, a to i v případě, že objednatel uhradil jejich výrobu.

18. Výhrada vlastnického práva, Zadržovací právo

18.1. Až do úplné úhrady sjednané ceny zůstává dodané zboží ve vlastnictví dodavatele. Pohledávky z dalšího prodeje zboží, na které se vztahuje výhrada vlastnického práva dodavatele, platí k zajištění jeho pohledávky jako postoupené.
18.2. Až do úplné úhrady všech splatných pohledávek z obchodního vztahu přísluší dodavateli zadržovací právo dle § 1395 a násl. zákona 89/2012 Sb. ke všem předlohám, datovým nosičům, materiálům či jiným předmětům, které poskytnul objednatel.

19. Odpovědnost za vady

19.1. Reklamace zjevných vad je přípustná jen bezprostředně po obdržení zboží prostřednictvím doporučeného dopisu nebo e-mailu, který dodavatel potvrdí. Skryté vady musí být u dodavatele uplatněny bezprostředně po jejich odhalení, nejpozději však do třech měsíců poté, co zboží opustilo podnik dodavatele, popř. jeho sféru vlivu. Právo vyplývající ze záruky musí být soudně uplatněno při ostatním promlčení do šesti měsíců ode dne expedice zboží. Vady části dodávky nesmí vést k reklamaci celé dodávky. Dodavatel má právo vyřešit reklamaci buď dodatečnou opravou, nebo poskytnutím náhradního plnění; volba způsobu záleží na něm. To samé platí pro případ oprávněné reklamace dodatečné opravy či poskytnutí náhradního plnění. Pokud by nebyla možná včasná dodatečná oprava nebo poskytnutí náhradního plnění, může objednatel podle zákonných předpisů odstoupit od smlouvy nebo požadovat snížení kupní ceny. Odchylky ve vlastnostech papíru či jiného materiálu, který zakoupil dodavatel, nemohou být reklamovány, pokud jsou tyto prohlášeny za přípustné v dodacích podmínkách příslušného výrobce papíru (na požádání mohou být objednateli předloženy).
19.2. U barevné reprodukce nepředstavují vadu drobné odchylky od barvy originálu. To samé platí pro drobné odchylky mezi nátiskem a tiskem zakázky, obzvláště když se jedná o rozdílný papír nátisku a tisku zakázky, dále o rozdíl mezi konečným produktem na jedné straně a zkušebním výtiskem, který byl předložen objednateli k uvolnění díla do tisku, nebo předlohou dodanou objednatelem (např. výtisk z počítače, digitální výtisk) na straně druhé. Pro nastavení barevnosti platí procesní standard (PSO) ISO 12647/2.
19.3. Za odchylky ve vlastnostech použitého materiálu odpovídá dodavatel jen do výše vlastních nároků vůči příslušnému dodavateli. U papíru, kartonu a jiného materiálu platí ty tolerance, které jsou uvedeny v dodacích podmínkách dodavatelského průmyslu. U dílčích dodávek je nutno reklamovat jen dílčí dodávku. Podle zvyklostí papírenského průmyslu mohou být všechny papíry a kartony in puncto grammage dodány až o 5 % těžší či lehčí, než byly objednány. Dodavatel neručí v žádném případě za škody, které vznikly nesprávným skladováním výrobků ze strany objednatele. Odpovědnost za věcné škody vzniklé jako důsledek vady výrobku (následná škoda vzniklá v důsledku vady koupené věci) je vyloučena, ledaže by dodavatel jednal v hrubém zavinění.

20. Omezení odpovědnosti

20.1. Nároky na náhradu škody objednatele jsou vyloučeny, pokud škoda nebyla způsobena na základě úmyslného nebo hrubě nedbalého jednání dodavatele. Nároky na náhradu škody objednatele jsou omezeny na náhradu škody předvídatelné dodavatelem s tím, že nemohou překročit výši čisté hodnoty zakázky (vlastní výkon vyjma plnění poskytnuté třetími osobami a materiálu). Náhradu za ušlý zisk a náhradu následné škody není možné požadovat.
20.2. Nároky na náhradu škody je nutno uplatnit před soudem ve lhůtě do šesti měsíců od okamžiku, kdy se objednatel o škodě dozvěděl a nejpozději do tří let od dodání, resp. poskytnutí služby.

21. Poruchy ve výrobě a přerušení provozu

21.1. Poruchy ve vlastní výrobě, přerušení provozu dodavatele a další okolnosti znemožňující dodavateli objektivně zakázku splnit, které jsou způsobeny zásahem vyšší moci jako je válka, nedostatek energií, sabotáž, stávky a výluky, přírodní katastrofy, epidemie, úřední zásah apod., nebo jsou důsledkem jiných nepředvídatelných, mimořádných a nezaviněných okolností, jako např. potíže při obstarávání materiálu, havárie strojů, nedostatek dopravních prostředků atd., umožňují nedodržení sjednaných dodacích termínů a cen. Tímto způsobem nastalé překročení dodací lhůty neopravňuje objednatele, aby odstoupil od smlouvy nebo aby činil dodavatele odpovědného za vzniklou škodu. Pokud by bylo zásahem vyšší moci natrvalo zabráněno poskytnutí plnění dodavatelem, je dodavatel povinen o této skutečnosti neprodleně informovat objednatele, a následně je každá ze smluvních stran oprávněna smlouvu vypovědět bez jakékoliv odpovědnosti vůči druhé smluvní straně. Nároky objednatele na náhradu škody jsou při zásahu vyšší moci vyloučeny. Dodavatel je povinen neprodleně objednatele informovat o skutečnosti, že nastaly výše uvedené okolnosti zásahu vyšší moci.

22. Dodání zboží do států EU

22.1. S ohledem na směrnici Rady 2006/112/ES ze dne 28. 11. 2006 o
společném systému daně z přidané hodnoty se objednatel
zavazuje, že dle článku 1, odstavce 1 a 3 prováděcího nařízení Rady
(EU) 2018/1912 ze dne 4. 12. 2018, tedy dle článku 45a
prováděcího nařízení (EU) č. 282/2011, kterým se stanoví
prováděcí opatření ke směrnici 2006/112/ES o společném systému
daně z přidané hodnoty, ve znění účinném k 1. 1. 2020, bez
zbytečného odkladu, nejpozději však do 10. dne měsíce
následujícího po měsíci, v němž došlo k dodání zboží, předá
dodavateli (například zasláním na e-mailovou adresu:
sales@dmservices.cz) své prohlášení, že zboží přepravil nebo
odeslal do státu určení, spolu s dvěma doklady o odeslání nebo
přepravě zboží do jiného členského státu; musí se jednat buď o
dva přepravní doklady vydané dvěma různými stranami
nezávislými navzájem, na dodavateli a na objednateli (např.
podepsaný CMR, náložní list, faktura od dopravce zboží, faktura za
leteckou přepravu), nebo o jeden přepravní doklad a jeden další
doklad, které jsou vydány dvěma různými stranami nezávislými
navzájem, na dodavateli a na objednateli (např. bankovní doklad
potvrzující úhradu přepravy, potvrzení skladovatele ve státě
určení, pojistka vztahující se na přepravu zboží).

23. Odchylná ustanovení

23.1. Odchylky od těchto dodacích a platebních podmínek získají platnost až po jejich písemném potvrzení ze strany dodavatele. Tyto dodací a platební podmínky zůstanou závazné i tehdy, když by z nějakého důvodu byly neplatné jen jejich jednotlivé části. Všeobecné obchodní podmínky objednatele, které se odlišují od těchto, nejsou pro dodavatele závazné; nejsou závazné ani v případě, že se na ně objednatel odvolá a dodavatel je v konkrétním případě výslovně nepopírá; všeobecné obchodní podmínky objednatele jsou pro dodavatele závazné pouze v případě, že je dodavatele výslovně potvrdí.


1 V1 = sešitová měkká vazba

2 Bezpečnostní lepení = slepení ve hřbetu při skládání

Tyto stránky využívají cookies
Cookies používáme, abychom zajistili správné fungování a bezpečnost našich stránek, tím pádem co nejlepší zkušenost při návštěvě. Svá nastavení cookies můžete později kdykoliv změnit. Další informace o Cookies
Nastavení
Na této stránce můžete nastavit souhlas pro jednotlivé účely generování a využívání souborů cookies. Další informace o Cookies
Zajišťují, že tyto stránky fungují správně a bezpečně na všech zařízeních.
Tyto cookies nám pomáhají, abychom vám ukazovali na internetu takovou reklamu, která by se vám mohla líbit a bude pro vás užitečná. Zároveň Vám tyto cookies umožní využít nástroje pro komunikaci v reálném čase (online chat).