Ukázky netradičních direct marketingových kampaní

Publikováno 15/10/2019 v kategorii Novinky

Je opravdu důležité přijít s ohromující direct marketingovou kampaní, abyste upoutali vaše zákazníky? Co zkusit lehce netradiční, ale o to promyšlenější one-to-one komunikaci. Důvtip, humor  a chytrost - to je, oč tu běží!

Co je tradičním základem netradičního direct marketingu?

Následující 4 body by měly být hlavními prvky vaší přímé komunikace se zákazníky. Dáte-li si záležet na těchto elementárních pravidlech, vaše one-to-one komunikace bude jasná a efektivní.

  1. Direct marketing
    • Způsob přímého marketingu s největším potenciálem
  2. Prvky personalizace
    • Například oslovení “Milý Mirku!”
  3. Automatizace
    • Co zkusit nastavit automatické připomenutí přáním k narozeninám a adresně rozeslat?
  4. Profi technologie
    • Kvalitní databáze
    • integrace

7 + 1 příklad netradiční přímé komunikace

Jestliže už máte základy direct marketingu v malíku, co vaši přímou komunikaci ozvláštnit něčím netradičním a zaujmout tak případné zákazníky? Inspirovat se můžete u následujících 8 firem, které svou one-to-one komunikaci zvládli na jedničku, co myslíte?

WORLD WATER DAY
Aby se událost “World water day” dostala do povědomí veřejnosti, stejnojmenná organizace rozeslala letáky, které se daly číst pouze po namočení do vody.

World Water Day

EARTH HOUR
Direct marketingová kampaň, která měla za cíl upozornit na plýtvání energií, byla navržena jako papírová krabička se svíčkou a rozeslána lídrům předních světových organizací. Po vyjmutí svíčky z krabičky připomínal design budovu, ve které se přes noc nesvítí.

Earth hour

WURST SAUSAGE PARTY
Před uvedením oděvní značky WURST na trh rozeslalo vedení brandu trička zabalená jako párky předním food blogerům a influencerům.

Wurst sausage party

KIT KAT
Společnost Nestlé rozeslala kartičky, které vypadaly jako lístky z pošty, které nechá pošťák ve schránce, když vás nezastihne doma k předání balíku. Na kartičce bylo napsáno, že zásilka byla “too chunky for your letterbox” (velmi robustní, takže se nevešla do schránky). Šťastlivci, kteří obdrželi tuto kartičku, mohli v určitých obchodech kartu vyměnit za tyčinku KIT KAT.

LOOKFANTASTIC
Tento internetový obchod specializující se na kosmetické produkty nabízí za členský poplatek odeslání tzv. “Beauty boxu”, který zákazník obdrží každý měsíc. Jednotlivé krabičky obsahují 6 kosmetických produktů, které ovšem nejsou známy předem, takže zákazník každý měsíc očekává malé překvapení.

NIKE
Sportovní značka Nike zasílala např. fotbalovou obuv v krabici, která po otevření připomínala stadion.

FRESHLABELS
Tento obchod vsadil na jiný vjem než vizuální. Papírové dokumenty, které zákazník obdrží s objednávkou jsou aromatizované, tudíž zákazníka čeká jak produkt, tak příjemná vůně.

FISHER
Česká cestovní kancelář se zaměřila na svá data a vylepšila svou emailovou komunikaci. Vedení totiž zjistilo, že pouze zlomek one-to-one mailingu má pro firmu potenciál, proto snížili počet odeslaných newsletterů o 78 %. Zbývající direct marketingovou komunikaci silně personifikovali, což přineslo snížení nákladů o 49 % a ROI 3225 % za první měsíc provozu.

Tipy a triky v kostce

  • Originální design - neposílejte jen dopis v obálce, pošlete dopis ve formě origami.
  • Přidejte dárek - vložte do vaší zásilky balíček žvýkaček. Nebo třeba desetikorunu.
  • Použijte humor - pun sem pun tam. Kreativitě se meze nekladou.
  • Personalizujte - kdo by nechtěl v obchodním sdělení číst své jméno, že, Tomáši?
  • Pobídněte k akci - uvnitř najdete slona. Nevěříte? Otevřete obálku a přesvědčte se!
  • Balení je základ - co použít flitry, textilní obálku nebo průhlednou krabičku?
  • Šokujte - konfrontujte zákazníka s něčím dechberoucím.

A hlavně: jak neskončit v koši?

S největší pravděpodobností nejste jediní, kdo se snaží upoutat zákazníky a být s nimi v přímém kontaktu. Co by tedy mělo být základem vaší přímé komunikace a na co si dát dvojitý pozor?

  1. Odesílatel
    • Vždy uvádějte, kdo konkrétně dopis posílá. Navodíte pocit důvěry a nebudete anonymní. Co příště začít vaši zprávu slovy: “Ahoj, tady Míša z Vodafonu!”
  2. Jasné sdělení
    • Nemíchejte páté přes deváté a soustřeďte se na jednu otázku. Vždy se řiďte pravidlem 1 dopis = 1 cíl.
  3. Jedno téma
    • Současně buďte konzistentní. Váš zákazník nesmí být po přečtení zprávy od vás zmatený. Jinými slovy, musí vaše sdělení pochopit..
  4. SPÁD
    • Správné cílení
    • Přesné načasování
    • pÁDný důvod k přečtení

Přijdete i vy s netradičním obsahem či balením? V obou případech vám rádi pomůžeme, ozvěte se nám!

Tyto stránky využívají cookies
Cookies používáme, abychom zajistili správné fungování a bezpečnost našich stránek, tím pádem co nejlepší zkušenost při návštěvě. Svá nastavení cookies můžete později kdykoliv změnit. Další informace o Cookies
Nastavení
Na této stránce můžete nastavit souhlas pro jednotlivé účely generování a využívání souborů cookies. Další informace o Cookies
Zajišťují, že tyto stránky fungují správně a bezpečně na všech zařízeních.
Tyto cookies nám pomáhají, abychom vám ukazovali na internetu takovou reklamu, která by se vám mohla líbit a bude pro vás užitečná. Zároveň Vám tyto cookies umožní využít nástroje pro komunikaci v reálném čase (online chat).