Použití direct mailu jako efektivního komunikačního nástroje

Publikováno 29/5/2019 v kategorii Novinky

Říkáte si, že dopisy patří do minulého století a nikdo je už neposílá a nečte? Je nám líto, ale asi byste byli překvapeni, jak tato tradiční komunikace může velmi dobře fungovat. Direct mail nebo taky hezky česky “přímá rozesílka” nebo “adresné oslovení” nám umožňuje oslovit zákazníka napřímo. Pojďme si v krátkosti shrnout jeho výhody a co nám vlastně direct mail umožňuje.

V dnešní době, kdy je trendem realizovat komunikaci v online prostředí, se naše emailové schránky jenom hemží “extra výhodnými” nabídkami. Je pak celkem zázrak, když právě ta vaše neskončí ve spamu nebo v koši. Na klasické poštovní schránky se začalo zapomínat a konkurence v téhle oblasti pomalu, ale jistě oslabuje. A to je skvělá příležitost jak efektivně oslovit vaše potenciální zákazníky.

Proč tedy volit pro svou komunikaci přímé oslovení?

Ukážeme si to na jednoduchém příkladu, kolik z vás by vyhodilo dopis s vaším oslovením do koše? Nejste ani trochu zvědaví, kdo vám píše? Nebo jestli to není třeba něco důležitého? Trefa do černého! Většina lidí věnuje adresnému psaní pozornost a dopis otevřete a přečtete. To je základní cíl, kterého u klasického newsletteru ani dosáhnout nemůžete. Čtenost u klasického dopisu je mnohonásobně vyšší a lidé se mu věnují.

A další výhody?

Tady přichází na řadu vaše kreativita! Poštou přece nemusíte posílat jenom čistě obchodní nabídky, ale přidat také můžete vzorky vašeho produktu, katalog nebo zajímavý reklamní předmět, který zůstane zákazníkovi dlouho na očích a připomene mu vaši značku.

Nemiřte naslepo.

Velkou výhodou přímého marketingu je, že může být vysoce cílený. Nemiřte naslepo a využijte vlastní databázi zákazníků,  kteří o váš produkt nebo službu mohou mít opravdu zájem. Asi byste jako výrobce dětských hraček nechtěli posílat vaši nabídku svobodným párům úplně zbytečně. Je to úspora vašeho času i peněz. Pokud vlastní databázi nemáte, tak nevěšte hlavu. V rámci našich služeb vám s databází můžeme pomoci a  tu správnou cílovou skupinu pro vás vybereme.

Přímé oslovení zákazníků

Přímý marketing umí být velice individualizovaný. Oslovte vaše zákazníky pravým jménem díky personifikaci zásilek. Přímé oslovení zákazníka jménem dnes už umožňují počítačové programy, ale i počítač není bezchybný, a proto následuje důsledná kontrola. Dopis, který začíná vaším jménem zvyšuje šanci na přečtení vaší nabídky.

Skvělá forma jak se připomenout stávajícím klientům

Pomocí Direct mailu nemusíte brousit jenom v neznámých vodách. Slouží i jako skvělá připomínka stávajícím zákazníkům a to např. formou PF k Vánocům nebo přání k narozeninám s nabídkou slevy na nákup dalších vašich produktů.