Jak správně vytvořit úspěšnou direct marketingovou kampaň

Publikováno 8/7/2019 v kategorii Novinky

Nejdříve bychom se měli zamyslet nad tím jaké služby nebo produkty je vhodné zákazníkům touto formou nabídnout. Co chceme vlastně příjemcům vašeho dopisu sdělit. Nezapomínejte, že direct mail nemusí vždy sloužit pouze k přímému prodeji, ale že je to i forma jak se vašim zákazníkům nevtíravě připomenout, popřát jim k narozeninám nebo se zmínit o nějaké aktuální novince a udržovat si tak dlouhodobý vztah a loajalitu k vaší firmě nebo produktům.

Dobrý marketing je základ vašeho úspěchu

Už jste to pravděpodobně někdy slyšeli “zaměřte se raději na emoce než na funkce vašeho produktu či služby”. Položte si otázku co váš produkt nebo služba zákazníkovi přinese. Ukážeme si to na příkladu společnosti, která prodává poznávací zájezdy. Tato firma ve své propagaci samozřejmě uvádí názvy jednotlivých destinací, úrovně ubytování a seznam navštívených památek, mnohem více ale zejména v první fázi oslovení zaujme sdělením “Splňte si s svůj sen a objevte krásy Paříže s vašimi nejbližšími.” Tímto přístupem docílíte stavu, kdy se váš potenciální zákazník  dokáže skvěle identifikovat s přidanou hodnotou, kterou mu váš produkt/služba přinese. Nezapomeňte tedy zapojit emoce při oslovování zákazníků.

Otevřením vašeho dopisu to vše začíná

Výhodou klasického direct marketingu je bezesporu jeho vysoká čtenost. Sázíme zde na zvědavost lidí a také na to, že zasílání klasických dopisů v poštovní schránce už tolik firem neprovádí. První dojem je ale vždy klíčem úspěchu a nesmíte proto zapomenout, že hraje velkou roli v tom, jestli si dopis zákazník přečte a jaký na něm celkově zanechá dojem. Adresáta je tedy potřeba zaujmout a vyvolat v něm patřičnou pozornost. Obálka nemusí být vždy výstřelem kreativity, ale měla by odrážet formu vaší nabídky a celkové komunikace.

Forma oslovení a výběr cílové skupiny

Volba oslovení se bude vždy lišit podle vámi zvolené cílové skupiny. Zamyslete se nad tím jaké zákazníky chcete dopisem oslovit a přizpůsobte jim dopis na direct mail na míru.

  • Stávající zákazníci
    Již jste byli někdy v minulosti v kontaktu, využili vaše služby nebo koupili váš produkt? V tomto případě se bude jednat o adresný direct marketing, který vám dává jasnou výhodu přímého oslovení vašich zákazníků. Předchozí zkušenost a znalost zákazníka zvyšuje šanci na otevření dopisu a přečtení vaší nabídky. Můžete poukázat např. na to, že si vážíte využití vašich služeb nebo nákupu vašeho produktu a speciálně pro ně připravíte nabídku šitou na míru jejich potřebám.
     
  • Firmy nebo zákazníci podobní těm vašim stávajícím
    I v tomto případě máte výhodu, že nemíříte úplně naslepo a podle znalostí o vašich stávajících zákaznících máte možnost oslovit další zajímavý segment. Vytvoření podobného zákaznického publika např. dle nákupních zvyků nebo vzorců chování je velmi silná zbraň, jak se dostat k úplně nové zákaznické bázi.
     
  • Noví zákazníci
    Prostor pro navázání vztahu s potenciálními zákazníky vám zajistí tzv neadresný direct marketing. Máte nový produkt nebo službu, který chcete nabídnout? Pošlete vaši brožuru nebo nabídku zákazníkům, kteří o vás třeba ještě nevědí, šance, že si vaši zásilku otevře a následně přečte je daleko vyšší, než když budete vaše materiály zasílat elektronicky.

Nezapomínejte ani na tón vaší komunikace. Ten by měl vždy odrážet hloubku vašich vzájemných vztahů a úroveň vaší nabídky. Pan Novák od vás možná kupuje zájezd na dovolenou již několik let, ale přesto by nebylo příliš profesionální mu začít v dopisech tykat nebo být příliš žoviální..

Před každou direct marketingovou kampaní byste si na začátku tyto věci měli jasně definovat. Ušetříte si tak váš čas i peníze. Pro začátek doporučujeme vždy otestovat formu a obsah dopisu a jeho cílení v menším měřítku a po vyhodnocení si stanovit, kterou cestou se vydat a v tomto vám určitě pomůžeme, ostatně děláme to tak s většinou našich klientů.

Chtěli byste pomoct s vaší první direct mailovou kapaní? Napište nám, minimálně představení našich služeb a nabídku vám poslat můžeme.