Proč využít tradiční direct mail?
Jedná se o jediné médium, které vaše "sdělení" doručí přímo fyzicky do rukou vaší cílové skupiny.
Tento typ oslovení má oproti jiným formám mimořádně účinný, dlouhodobý a dobře měřitelný efekt.
Je ideálním nástrojem v marketingovém mixu pro oslovení nových i stávajících zákazníků, nebo pro využití v rámci věrnostních programů. Oproti "on-linovým" řešením, které se prezentují výhodou nízkých nákladů, má řadu výhod, které se ve výsledku projevují při vyhodnocení reálné efektivity.
Vede ke konkrétním krokům
Tradiční direct mail má přímý a okamžitý prodejní efekt, vysokou zapamatovatelnost a navíc často zůstává u příjemce dlouhodobě, "tak říkajíc na očích". Pro oslovení vašich stávajících i budoucích zákazníků se jedná o jeden z nejefektivnějších komunikačních kanálů, který je možné využít mimořádně kreativně, v souladu s vaší marketingovou strategií a obchodními cíli.
Přidává osobní aspekt
Tradiční direct mail umožňuje přizpůsobit zásilky a jejich obsah dané cílové skupině a využít osobních a personifikovaných sdělení. Umožňuje projevit individuální pozornost a zájem o osobu příjemce. Současně nejde o virtuální sdělení, ale o fyzický materiál, s vyšší přidanou hodnotou.
Zapojuje všechny smysly
V dnešní době je řada způsobů jak komunikovat. Tradiční plošná a lokální média, internet, sociální sítě, virtuální svět... Ale tradiční direct mail patří mezi několik málo způsobů, jak podat hmatatelné sdělení do rukou příjemce. Nejde jen o to, co je ve sdělení napsáno, ale také o pocit z použitých materiálů, z doteku, vůně, vzhledu nebo i chutě. Tento efekt, je mimořádný. Využití více smyslového vnímání podporuje zapamatovatelnost a stává se součástí rozhodovacího procesu příjemce. .
Je cílený
Tradiční direct mail umožňuje pro prodej, nabídku výrobků a služeb, nebo pro jakýkoli jiný obsah sdělení, mimořádně praktické cílení. Může být určen pro konkrétní osoby, firmy, vybranou cílovou skupinu dle kriterií, region, spádovou oblast... Dokáže být svému cíli nejblíž a tak dosahuje vysoké efektivity a přímých výsledků. Umožňuje mimořádně efektivní cílené oslovení firem v daném oboru (oslovit stávající i potenciální obchodní partnery) i oslovení osob či firem ve spádové oblasti například konkrétní prodejny, nebo poskytovatele služeb. .
Je dobře vyhodnotitelný
Účinnost tradičního direct mailu je ve většíně případů velmi dobře vyhodnotitelná. Jedinečné telefonní číslo, nebo mailová adresa jsou jednou z cest jak si zajistit zpětnou vazbu na realizované aktivity. Stejně tak ale poslouží zájem o promovaný produkt či službu, návštěvnost prodejního místa, nebo webových stránek. Pro vyhodnocení účinnosti je navíc možné realizovat pilotní projekty zaměřené na dílčí cílovou skupinu, nebo region, s jejich následným plošným využitím.
Je srozumitelný
Realizace tradičních direct mailových kampaní je ze své podstaty srozumitelná a jasná. Základem dobrého direct mailu je "mít co říci" a "umět to říci". Vyhodnocení nákladů, úspěšnosti, přínosů je naprosto srozumitelné a nikdo se neztratí v množství čísel, zkratek a údajů, které často není možné nijak ověřit.
Je týmový hráč
Někdy klienti přistupují k marketingu formou volby "buď a nebo". Tisková reklama? Nebo on-line? Direct mail tradiční, nebo formou e-mailu? Nejúspěšnější kampaně jsou ale ty, které využívají více jak jeden kanál a dokáží využít správné segmentace, vzájemné podpory a synergií. Naše zkušenosti ukazují, že role tradičního direct mailu je svými výsledky mimořádná a je nedílnou součástí marketingového mixu. V čem je vyjímečný? Dokáže přidat ostatním formám komunikace přímý prodejní efekt..
První krok je "direct"
Jedná se o jediné médium, které vaši "zprávu" doručí přímo fyzicky do rukou vaší cílové skupiny. Prostřednictvím tradičního direct mailu máte jistou, že se vaše sdělení dostane k rukám adresáta a bude se jím zabývat. Využijte této výhody a zaměřte se už jen na to, aby příjemce oslovilo, upoutalo a vedlo jej ke konkrétním krokům.