Jaký je váš Tone of Voice?
Už jste někdy slyšeli výraz tone of voice neboli tón komunikace? Víte, jak vám tone of voice pomůže při budování vaší značky a na co byste měli vždy pamatovat? To se dozvíte v následujících řádcích.
Co je Tone of Voice?
Tón, jakým komunikujete se zákazníky by měl vyjadřovat, jaká vaše značka opravdu je. Jinými slovy, správně zvolený tone of voice bude vyjadřovat charakter vašeho businessu. Při vytváření obsahové strategie byste měli pamatovat nejen na to, jaké jsou hodnoty, které zastáváte, ale také kdo je váš zákazník. Tyto informace vám přesně napoví, jak komunikovat navenek. Důležité je si uvědomit, že tone of voice neznamená pouze “co” říct, ale hlavně “jak” to říct. A také - nejedná se jen o váš psaný projev, ale i o ten mluvený.
Co je důležité vědět
Před tím, než se začnete zamýšlet nad obsahovou strategií, je důležité si ujasnit:
- Kdo je váš zákazník
- Jaký je chrakter vašeho produktu či služby
- Jaké jsou hodnoty, které v rámci businessu zastáváte
V tomto článku se dozvíte, jak na kvalitní analýzu chování zákazníků. Poznat vašeho zákazníka je totiž stěžejní informace, která vám mnohonásobně usnadní práci a pomůže zvolit správný komunikační jazyk. Váš komunikační styl se bude velmi lišit pokud prodáváte např. snowboardy nebo lékařské vybavení.
Ale nyní zpět k tónu komunikace, díky výše popsané analýze určíte, kdo je konzument vaší komunikace, správně zvolený tone of voice vaší komunikaci k zákazníkům následně podtrhne a dodá potřebnou důvěryhodnost vašemu sdělení. Vaše komunikace může být např.:
- Formální vs. neformální
- Vážná vs. vtipná
- Odborná vs. laická
- Faktická vs. vypravěčská
- Sebevědomá vs. zdrženlivá
Také si definujte přibližný okruh slov a výrazů, které rezonují s vaší značkou, zákazníky a hodnotami, které vaše firma zastává. Tato slovní spojení a obraty musí ladit s obsahovou strategií, kterou jste si zvolili!
Proč se snažit o tone of voice?
Jednotný tón komunikace přinese vašemu businessu nespočet výhod, jako jsou:
- Odlišení se od konkurence
- Ztotožnění se s vašimi hodnotami u vaší cílové skupiny
- Budování důvěryhodnosti
- Zlepšení zapamatovatelnosti
- Budete jasně rozpoznatelní
- Můžete snadněji vytvářet emoce, pokud to vaše komunikační strategie vyžaduje
5 bodů, na které nezapomenout
Jakmile budete komunikovat v souladu s vaším tone of voice, čas od času si zkontrolujte, jestli držíte ten správný kurz.
- Dbejte na čistotu psaného i nepsaného projevu bez prázdných slov a klišé
- Mějte vždy stejné oslovení zákazníka
- Buďte konzistentní ve své komunikaci
- Sjednoťte jazyk v rámci různých komunikačních kanálů
- Mluvte buď za značku, nebo jednotlivce